Zruč nad Sázavou
Zruč nad Sázavou se nacházela, jako první stanice na lokálce, mezi Podbabou a Samechovem. Jelikož bylo potřeba opravit přilehlou zeď, byla v roce 2017 od podlahy rekonstruována, přesněji řečeno zbourána, a transformována do nové stanice Hvězdonice.
Ve stanici Zruč nad Sázavou bývala ze tří kolejí jedna manipulační a dvě byly dopravní. Ještě před stanicí a mostem přes řeku Sázavu se k trati z Podbaby připojovala spojovací trať z Mezipatra. Ze stanice odbočovala vlečková kolej do kamenolomu k drtiči kamene.
Ovládání stanice na vrcholu své slávy napodobovalo reléové zabezpečovací zařízení s cestovou volbou. Vyšší bezpečnost zajišťovaly některé vazby v zabezpečovacím zařízení. Jednou z nich byla například podmínka pro postavení odjezdové vlakové cesty, kdy je nezbytné mít udělen traťový souhlas k jízdě vlaku od výpravčího ze sousední stanice.
Pozadí malované na stěnu bylo poškozené vodou zateklou do zdiva, jak je vidět na momentce z plánování nové budovy.
Zastávka Rataje nad Sázavou
Ze Zruče nad Sázavou byla ovládána také zastávka Rataje nad Sázavou. Najdete ji v polovině trati z hlavního nádraží.